Inschrijven

Als je graag bij scouting wilt, en wanneer je vier opkomsten hebt gekeken, kun je je inschrijven via het inschrijfformulier, deze is te vinden bij downloads. Dit inschrijfformulier moet volledig ingevuld worden afgegeven bij de leiding van de speltak waar je hebt gekeken.
Ook de SEPA-machtiging dient dan ingeleverd te worden. De machtiging is nodig om de contributie te kunnen incasseren. Kijk voor meer informatie over de contributie bij financieel. Het gezondheidsformulier is belangrijk voor de verzekering die wij als scoutinggroep hebben, maar mag vanwege de AVG wetgeving alleen bij kampen in bezit zijn van onze groep.

Als de inschrijving rond is dan mag je geïnstalleerd worden. Elk speltak heeft een uniform in hun eigen kleur. Deze is verkrijgbaar bij de Scoutshop, net als een aantal insignes die erop moeten. De das, groepsbadge en naambandjes zijn verkrijgbaar bij de groep zelf. Voor meer informatie over het uniform kun je hier klikken.

Opzegging/uitschrijving

Opzeggen kan je via het uitschrijfformulier dat te krijgen is via de leiding. Vergeet niet de reden van je opzegging in te vullen, dit horen we graag. Het formulier dient bij de leiding afgegeven te worden. Bij de afgifte is er een gesprek met de leiding. De contributie is verschuldigd tot het einde van het kwartaal, uitschrijving vindt dus plaats per 1 januari, 1 april, 1 juli of 1 oktober. Eventueel teveel betaalde contributie wordt door de penningmeester niet teruggestort.