Welpen

De Welpen is de speltak voor kinderen van 7 tot en met 11 jaar. Zij spelen samen rondom het thema van het verhaal van “Jungle Book”, samen met de karakters uit het verhaal. Het gebruik van een thema zorgt ervoor dat de kinderen, “welpen”, hun fantasie leren gebruiken om zo bij te dragen aan de ontwikkeling van een kind. De dieren uit het verhaal zorgen met hun eigenschappen ervoor dat er altijd iets te beleven valt.

Bij Scouting Burgemeester Welschen hebben we momenteel drie welpengroepen: Welpen Bandarlog op vrijdagavond, Welpen Haveli op zaterdagochtend en Welpen Sionie op zaterdagmiddag. Elk van de drie groepen heeft haar eigen leidingteam en regelen zelf de bijeenkomsten. Heel af en toe komen de drie welpengroepen samen bij elkaar voor een bijeenkomst. Kampen vinden wel bijna altijd met alle drie de groepen samen plaats.

Overzicht welpengroepen

Naam speltakDagStarttijdEindtijdContact
Welpen BandarlogVrijdag19.00 uur21.00 uurwelpenbandarlog@scoutingmeerhoven.nl
Welpen HaveliZaterdag10.00 uur12.30 uurwelpenhaveli@scoutingmeerhoven.nl
Welpen SionieZaterdag14.00 uur16.30 uurwelpensionie@scoutingmeerhoven.nl

Wachtlijst & Aanmelden

Door de grote populariteit van scouting en een tekort aan vrijwilligers, kan er gewerkt worden met een wachtlijst. Aanmelden (voor de wachtlijst) kan door een mail te sturen naar aanmelden@scoutingmeerhoven.nl met daarin:
– naam ouder(s)
– naam kind
– geboortedatum kind
– telefoonnummer(s) ouder(s)
– tijdstip/groep van voorkeur
Als een van de ouders van vrijwilliger wordt bij de vereniging dan krijgt het kind/de kinderen van deze ouder voorrang op de wachtlijst.

Verder bieden we geen kijkdagen aan, dit heeft twee redenen. Doordat de groepen vol zitten is er geen plek voor de begeleiding van extra kinderen, en we willen teleurstellingen bij de kinderen voorkomen doordat ze mogelijk een lange tijd op de wachtlijst staan.