Speltakken

Binnen onze groep zijn onze jeugdleden actief in groepen die gebaseerd zijn op leeftijds. Binnen scouting noemen we deze speltakken. Elke speltak heeft een programma wat speciaal is uitgewerkt voor de leeftijdsgroepen. Hoe zit dit precies als u uw kind wilt aanmelden? Hieronder staat beschreven hoe we uw kind op basis van zijn of haar leeftijd indelen in een van onze speltakken:

Uw kind is een bever als hij of zij 5-7 jaar oud is.

Kinderen van 7-11 jaar draaien bij ons bij de welpen.Deze populaire leeftijdsgroep heeft bij ons drie speltakken:

Scouts

Ben je 11-15 jaar oud, dan draai je bij de scouts. We hebben twee speltakken scouts:

Na de scouts hebben we de explorers, als 15-18 jarige ben je van harte welkom, meer info via explorers@scoutingmeerhoven.nl

Vanaf je 18e ben je welkom bij onze roverscouts. Tot je 21e maak je zelf wekelijks je eigen programma, meer info via roverscouts@scoutingmeerhoven.nl

Vanaf je 18e ben je welkom bij onze Stam mits je ook een vrijwilliger wilt zijn. Tot je 21e maak je zelf wekelijks je eigen programma, meer info via stam@scoutingmeerhoven.nl

Overvliegen

Als een jeugdlid te oud wordt voor een speltak, dan vliegt deze over. Eens per jaar, tijdens de tweede opkomst na de zomervakantie, gaan de leden die te oud worden voor hun speltak over naar de volgende. Als referentie wordt de leeftijd aangehouden van het lid aan het einde van het kalenderjaar. Kinderen die voor de jaarwisseling de leeftijd bereiken vliegen in dat jaar over en kinderen die na de jaarwisseling deze leeftijd bereiken vliegen het jaar erop over. Eventuele uitzonderingen kunnen met het stafteam van de eigen speltak besproken worden.